eeeeew masam lah!!

30 May 2010

pernah tak kite terfikir, ade tak kebaiakn pade sesuatu yang pahit tu??
pernah tak kite terfikir, ade tak kebaikan pade sesuatu yang masam tu?
pernah tak ite terfikir, ade keburukan tak disebalik sesutu yang manis tu?
hmmm
hakikatnye yang pahit itu la penawar..
sebagai contoh ubat or herba2 mahupun jamu2 kan pahit tu? walaupun pahit kan penawar pade penyakit..
walaupun pahit kan boleh awet mude.. kite tak nak awet mude??
tak semuenye yang pahit itu pahit, tpi tengoklah disebalik pahit tu ade kebaikan tak..
macm lah jugak kite dalam hidop...
tak semuenye kenangan pahit itu mendatangkan pengalaman ngeri buat kite.
sekurang kurangnye pengalaman pahit tu kite jadikan pengajaran supaye tak di ulang lagi mase depan nanti.. hmm ade kebaikan disebalik yang pahit..
hmm kite suke manis2, ish2 bahye tuh bley kne diabetis..
hmm tgok ape yang kite suke tu ade kesan sampingan nye jugak...
ape yang kite tak suke tu lah ade kebaikanye..
tak semua ape yang kite suke tu baik untuk kite
tak semua yang kite tak suke tu tak baik untuk kite

ape yang aku membebel ni?
hmm bukanlah ubat bukanlah jamu yang ingin aku perkate kan disini
ataupun bukanlah pengalaman pahit atau manis
ape yang aku ingin katekan disini ialah
"eeeww masamlah"

hmm itulah riaksi pertame aku bile akak aku pelawe makan yogurt.
memang yogurt tu masam... ish ish ish tak sedap pon..
hmm tapi akak aku kate, kalau lah kite tahu ape kebaiakn disebalik yang masam tu tak fikir
da masam2, tu telan je..

yeee
itulah yang aku ingin perkatekan disini.. kebaikan disebalik yang masam.. kebaiakn yogurt!!
huhuhhuhu.. bile akak aku kate ade kebaikannye make aku pun mencari cari lah di alam maya
nah terbukti hasil pencarian aku yang temukan dekat sini.. ade cerite kebaikan yogurt tuh..kesian kat aku
baru tau ade kebaiakn rope ropenye yogurt ni...
hmmm tetibe aku jatuh chenta lak ngan yogurt ni..
ye sejak tu aku suke makan yogurt ye.. baik untuk diet kate akak aku..
di dalam yogurt tu terkandung bakteria baik yang membantu sistem pencernaan kite..
yee memang betolll.. lancar pencernaan..

kalau ade yang ase nak diet tu yogurt baik untuk diet..
ceyes aku makan yogurt pagi... petang baru aku terase nak makn..
hmm kan baik untuk diet.. diet kne lah cre yang betol yer.. jangn tahan makn yer.. aku bkn tak mo mkn tapi tak teerase nak makn. huuhuhu..

terime kasih la dekat akak sye yng pelawe mkan yogurt...
hmm kalau tak tade lah jatuh chenta ngn yogurt ni....
yogurt ohh yogurt...

0 comments:

Post a Comment

yang menyebot - nyebot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...