~~meh - meh meh belii due sehinggit due sehinggit due sehinggit!!!!

24 May 2010

huhuhu ape kah??
hmm sesaje menekan keybrd buat entry baru.. mengisi mase lapang jage kedai orang huhu (kerje ar) teringat upin n ipin punye diolog tu "meh - meh beli due sehinggit due sehinggit due sehinggit!!"
[ google image]

aku nak jugak jerit jerit macam tuh tarik pelanggan
tapi pe plak orng kate?? 'harusla gile dak ni jerit2 kat mall ni ingat pasar malam ke??'
jadi untuk mengelakkn orng kate aku gile tidak lah aku berbuat sebegitu rupe..
kelakuan haruslah seseuai dengan keadaan yer..

di sini tempat keje ku ini ayat2 yang sesuai semestinye 'ye kak selamat datang, tengok baju kak, tudung siti ade, kain pario ade, baju kurung ade mcm2 ade tgok2 kak' dan haruslah mengiringi perjalanan pelanggn keluar dari kedai yer sambil tersenyum sampai telinge ' terime kasih kak datang lagi'
hmm da expert da ayt ni hari2 ulang bende yang same.. huhuhu (n_n)

harusla yer bebrbuat sebegitu rupe.. dlam berurus niage remember one thing 'customers always right' hmmm tetibe teringat
ade la suatu hari tu aku berkunjung ke satu kedai,
kedai jual brng2 pompuan kan, ngn hiasan la bagai,
tetibe aku menjadi saksi satu peristiwe pelanggan kne marah ngan pkerje kedai..

sesedap bahase jer pekerje kedai tu nk marah pelanggn ni..
ade la rmbut palsu kat situ da tulis da 'don't try' tpi pelanggn ni g try jugak...
hmmm pe lagi makanye marah la si pekerje ni tadi
yang konon nye penat katenye asyik betul kan bende alah tu jer ayat die?
"u tak nampak ke kat situ i da tulis besar2 tak boleh cube, cube2 jugak buat pe, bute ke, penat la tiap2 hari nak kene betulkan" dengan suare yang tinggi nye..
perghhh belagak gilak minah ni aku cakap... macm owner kedai jer, padehal pekerje je kowt..

hmm tak sepatotnye la kejadian tu berlaku... ade ke patot pekerje tu marah2 pelanggan macam tu.. depan pelanggan lain pulak tu sure malu satu hal la plnggan tu.. n yng psti mmang la sngat tidak mencerminkan budi bhase budaye kite c pekerje ni tadi... adoyai tade adab punye budak..
ingat satu bende jer.. pelanggan sentiase betul dalam ape jua keadaan sekali pown...

lantak kau la kau da tulis tak boleh ke ape ke.. yang penting customer always right..
senyum je bile di cube pown... da memang kerje kau la untuk betul2kan bende2 alah dalam kedai tu bile pelnggan usik, mmang gaji yang di bayar untuk kau buat kerje2 sedemikain rupe la kalau tak, tak yah kerje la kau kat situ dduk jer goyang kaki makan gaji bute...

hmm aku yang menyaksikan keadaan tu pown berasap ngn minah bajet ni.. da pelanggan die bla dok membebel - bebel marah lagi depan customer lain.. customer lain tu sape? aku ni laaaaa
hmm teringin nak sumbat mlut dak tu ngan sandel saiz 8 ni haaa, bgi senyap sikit..

ko marah ke ape ke tak payah la tunjuk depan pelanggan... tunggu orng tade bru la nak melepas perasaan... budak ni x blaja kowt etika perniagaan... hmmmm

moral of da story sini... bile nnti mane la tau kite2 ni ade butik sendiri ker, kedai sendiri ke
haruslah train pekerje korang supaye jangan jadi seperti ini... hmmm
jumpe pekerje macm haruslh direject yer.... remember one thing 'customers always right'

[ google image]


4 comments:

fArAzAtIeY said...

hulla~ble mse lk ade blog neh?bru tawu.sile2 jd my follower..he3...let's blogging2!!

yang tersebot said...

hehehehe bwu2 blaja.. sye budak bwu blaja klau salah tolong tunjukkan ye....
fara_fizzatiz tu kamu ke?? huhuhu

fArAzAtIeY said...

aah le..hee~~~feel free to comment me..lala~wlkem eyh ke dunia blog..agagaga

. said...

heheheh.. tunjuk ajar yerrr

Post a Comment

yang menyebot - nyebot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...