teman baru tak berapa nak baru - MR. VEE

14 March 2012

salam...
alahai lamenye lah tak menghupdate blog..
takde kekuatan nak menaip la..
bizinye lg...
i'm still a student.. dalam mase yang sama aku kerja jugak... bizi lah..

hmm tetibe ade kekuatan lak nak tulis pasal teman baru aku ni ha.. MR.Vee korang tak nak tau pun takpe aku nak cite jugak hak hak..

amaran:: entri ni akan jadi sangat panjang nak tau cerita sebenar baca dari awal sampai habes ye kengkawan

nak kata baru kenal MR. vee ni tak lah jugak... sebab MR.vee ni member rapat akak aku lame dah.. cuma penghujung tahun 2011 aku mule rapat dengan MR.vee ni.. dari 2010 lagi Mr.vee ni dah dok usya2.. kebelakangn ni pulak makin mesra hoho... itu yang baru tak berapa nak baru tu

di awal perkenalan je.. Mr.vee dah hadiahkan aku tanda cinta dekat kawasan sekitar leher aku...
tanda cinta sekitar kawasan leher.. hanya permulaan je diikuti pulak lepas tu kawasan2 badan yang lain...penghujung tahun lepas MR.vee hadiahkan pulak tanda cinta menghiasi jari2 kanan aku...
yang bestnye... tanda cinta dr MR vee ni.. makin lame makin membesar.. dan takkan hilang sama sekali dan ianya bersifat kekal..






haa korang pikir ape?

relex kengkawan.. aku masih waras.. aku masih menjaga tatasusila aku.. cuma aku tak boleh nak mengelak bila Mr Vee hadiahkan aku tanda cinta yang kekal dekat kawasan badan aku.. Mr Vee yang aku maksudkan Mr.Vee ni - vitiligo... .. name manjanya aku bagi Mr.Vee... ye die lah teman aku sejak 2 tahun kebelakangan ni dan akan terus menemani aku sepanjang hayat aku..

macam aku bagi tau tadi.. aku kenal Mr.vee dari kakak aku.. genetik barangkali.. as far as i know bila seseorang tu dah berteman dengan Mr.Vee you can't get rid of it.. there is no cure. aku pergi jumpa doktor pun doktor tak boleh nak buat apa... die bagi aku ubat gatal je..ubat gatal je??
 masalahnye mende alah ni tak gatal pon... aku tak rasa ape2 pun dekat kulit ni.. tau2 je dah dapat 'hadiah' dekat kulit ni ha..

kalau korang nak tau pasal lg pasal Mr.vee ni klik sini  tak pun klik kat link atas yang aku highlight kn nama Mr.vee tadi ..nak tau macam mana ghopenye orang yang berteman dengan Mr.vee ni klik sini <<<   kalau korang klik sini nanti keluar ar macam mana ghopenye.. Micheal Jackson pun ade... MJ dulu putih sebab nia ea?



aku rasa nak kata Mr.Vee ni penyakit tak jugak bukan penyakit pun tak jugak... maybe skin disorder?
Mr.Vee tidak lah menyebabkan aku rasa sakit ke ape ke dekat kulit.. cuma menyebabkan kulit tu menjadi sensitif.. terasa nipis pun ada...permulaanya hanya tompok kecil je yang muncul lama2 jadi besar.. it's depend on people yang ada disorder ni.. setengah orang tompok tu tak membesar pun dan tak merebak... setengah orang mende tu merebak habes keseluruhan badan and muka.. macam kakak aku dulu mula2 kecik je... sekarang dah habes putih melepak dah die... kalau korang rajen tengok ah kat album family kat FB aku cari akak aku yang agak putih melepak berbanding adek beradek lain...

bila tau aku start dapat tanda cinta dr Mr. Vee ni akak aku cakap kat aku "seksa aku dah lepas.. ang le pulak lepas ni"  seksa? ye kenapa akak aku kata seksa?
kalau korang nak tau Mr Vee takdela sebab kan sakit tetapi ia bagi effect dekat psikologi, emosi.
kenapa dekat psikologi? kenapa dekat emosi? ye la bila korang pelik dari orang lain.. ada tompok2 aneh dekat muka, dekat tangan... orang tengok mesti pelik kan? time tu la rase down.. bila kita pelik dari orang lain.. tambah down bila orang yang tengok siap mengutuk pulak lagi...

aku ingat lagi masa akak aku mula2 kena mende ni..aku pun kecik lagi mase tu sekolah rendah lagi kot... wah ade jugak mulut2 yang macam longkang berbunyi... dekat tempat kerja akak aku mase tu ade orang siap panggil dia si tompok pastu buat2 bunyi panggil kucing pulak.. ish ish memang ah macam  ciii..lake je mulut an...  sedikit sebanyak terusik jugak emosi kan kalau macam tu...

untuk kes aku

tipu la maksudnya kalau aku cakap aku suka Mr Vee hadiah kan aku tanda2 cinta ni
tipu la maksudnya kalau aku cakap sikit pun aku tak rasa down bila ada tompok2 aneh kat kulit aku
ye mula2 memang agak down jugak la... bila tompok mula muncul dekat kawasan sekitar leher and sama waktu dengan nya  aku ok lagi... selagi menda ni tak muncul kat muka aku ok je.. bila tompok mula muncul dekat jari2 aku mula2 ok lagi.. lama2 menda ni makin membesar... orang sekeliling pon dah start tanya... "ishhh kenapa tangan tu?" "kena minyak panas ea?"

tanda cinta dari Mr. Vee. yang aku boleh tunjukkan dekat part lain takkan nak tunjuk pulak kan?

 
sekali dua takpe la lagi... bila orang  tanya banyak2 kali aku pun tak larat nak explain dah sebab apa... kadang2 kalau orang tanya sebab minyak panas ke aku iye kan aje... haa dah start nak rasa down dah.. aku pikir sementara dekat jari ni baru tompok2 kecik je yang muncul orang pandang pelik.. macam mana nanti bila da start muncul dekat kawasan muka? tambah2 pulak ni ada ura2 Mr Vee nak hadiahkan aku permanent white eye shadow.. ha ok mula rasa down... kalau dia bagi dua2 sekali eyeshadow takpela ni sebelah je... . wat masa ni permanent white eyeshadow ni tak nampak sangat lagi tambah pulak aku pakai spek takde la nampak sangat...ok down buat seketika.
itu belum masuk part fikir ade orang nak ke tak dekat orang macam aku lagi ha...
 untuk tahun2 mendatang i might not be the same as who i am right now... ye la akan mendatang makin banyak lagi tompok2 ni... ok down lagi


tapi bila fikir balik sampai bila nak down? peduli ape orang nak cakap.. peduli ape orng pandang.. biarkan.... let's be positif naimah... kau bukan kena sakit kronik pun.. bukan kanser pun... ada orang yang kena kanser.. sakit lebih teruk.. ape lah sangat kalau setakat sakit kulit kan... mari kita positif..
teringat kata2 masa pergi BTN dulu..  "kalau kamu fikir benda tu positif positif la benda tu kalau kamu fikir negatif negatif la benda tu" so mari kita berfikiran positif...
tompok2 putih ni just a piece of art je dekat kulit aku ni.... jadi masa akan datang even ia muncul dekat muka sekali pon it's just part of art. let's think like that...


satu ayat yang memberi kesan yang aku baca dari buku "chicken soup for the soul"<<< buku ni sangat terbaik... ni aku melayukan ayat tu

KALAU KAMU TAK SUKA SESUATU.. TUKAR JE.. KALAU TAK BOLEH TUKAR... TUKAR CARA KAMU BERFIKIR TERHADAP SESUATU TU...


p/s:lepas ni korang akan selalu baca la pasal Mr vee ni...

p/ss: apesal tangan aku menggigil masa tulis entri ni?

p/sss: anyone yang ade kenalan or sedare mare same with me?

p/ssss: eh seronok pulak buat p/s banyak2 kali macm bro ni hak hak

0 comments:

Post a Comment

yang menyebot - nyebot

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...